Monday, December 29, 2008

Doa hari ini



Ya Allah...ampunilah dosa-dosaku, ampunilah dosa kedua orang tuaku, bahagiakanlah dan kasihilah mereka di hari tuanya, sebagaimana mereka mengasihi aku ketika aku masih kecil.
Ya Allah ampunilah dosa kaum muslimin dan muslimah sekalian
Ya Allah, Ya Rabbi, terimalah segala amal ibadahku..jika aku mati bebaskanlah aku dari siksa kubur....


Ya Allah jadikanlah kami  hamba Mu yang senantiasa bersyukur, bersabar dan tawakkal

Ya Allah, jadikanlah keluargaku keluarga yang sakinah, mawaddah, warahmah.
Ya Allah, Mudahkan dan lapangkanlah rejeki kami, dan mudahkanlah urusan kami.

Ya Allah , jadikanlah anak-anak kami anak-anak yang sholeh, anak-anak yang berhasil didunia dan diakhirat, anak-anak yang selalu menyenangkan hati orang tuanya, dan bukakanlah hati mereka agar mudah menerima pelajaran disekolahnya...

Ya Allah, ijinkanlah aku, keluargaku, anak-anak serta keturunanku untuk senantiasa sujud hanya kepadaMu hingga akhir khayat kami, 
Ya Allah, tuntunlah kami agar tetap berada dijalan yang benar, peliharalah iman Islam kami.
Ya Allah ijinkan kami mati dalam keadaan khusnul khotimah...amin ya Rabbal alamiin
 

No comments:

Post a Comment